Różnice między tłumikiem długim i krótkim.

Sklepy z akcesoriami do motocykli, są wypełnione po brzegi częściami zamiennymi i tuningowymi, często kuszą one mechaników i kierowców jednośladów, gdyż niewielka zmiana jest w stanie maksymalizować moc, poprawiać wygląd, dźwięk i komfort jazdy, co również może w znacznym stopniu przełożyć się na bezpieczeństwo. Niestety źle dobrane dodatki i elementy, mogą spowodować zupełną odwrotność, więc musimy bardzo poważnie zastanowić się nad tym, jakie znaczenie ma wybór części.

 

Zacznijmy od jednego najczęściej modyfikowanego i wymienianego elementu, czyli tłumika motocyklowego!

 

W ofertach sklepowych znajdziemy zarówno tłumiki  długie i krótkie, które będą wykorzystywane w przypadku różnego rodzaju maszyn. Odłóżmy dziś kwestię konstrukcji refleksyjnych i absorpcyjnych na bok i zajmijmy się raczej kwestią długości.

 

Jak dobrać tłumik?

 

W dużej mierze zależy to od rodzaju motocykla, ponieważ motocykle terenowe powinny mieć układ wydechowy jak najbardziej schowany, nie powinno nic wystawać ponad program, z bardzo prostych względów – im więcej możliwości zahaczenia czymś, tym czeka nas więcej zagrożeń na trasie. Tutaj o wiele lepiej sprawdzą się tłumiki krótkie.

 

W przypadku chopperów jest zupełnie odwrotnie, ponieważ tłumik powinno dobierać się do samej wielkości motocykla. Jeśli zamontujemy 30 centymetrowy model do dużej maszyny, może wyglądać to stosunkowo zabawnie i na pewno nie będzie prezentować się imponująco. Każdy profesjonalny sklep internetowy, który oferuje swoim klientom części motocyklowe, będzie posiadał do wyboru dużą ilość różnych długości.

 

Krótkie tłumiki będą o wiele głośniejsze i czasem mogą “strzelać”, co jak wiadomo może nie do końca spodobać się władzy i skutkować może nawet mandatem, lub zabraniem dowodu rejestracyjnego.

 

Czy tłumik ma wpływ na moc?

 

Tutaj zdania są podzielone, ponieważ jedna grupa miłośników motocykli twierdzi, że zwiększenie mocy za pomocą tłumika jest niezauważalne, druga zaś uważa iż można zyskać lepsze osiągi dzięki takim modyfikacjom. Jedno jest pewne, źle dopasowany lub zmodyfikowany tłumik, może wpłynąć na pogorszenie pracy naszego motocykla.

 

Nie bez powodu osoby projektujące daną maszynę, zastosowały tłumik o określonej długości, więc najlepszym rozwiązaniem będzie trzymać się oryginalnych długości, w końcu nie chcemy przecież podważać kompetencji profesjonalnych inżynierów. Jeśli jednak chcemy poprawić dźwięk motocykla, a nie znamy się na tym jeszcze zbyt dobrze, warto udać się ze swoim problemem do profesjonalnego mechanika.