Motocykl sportowy i wybór tłumika.

Motocykl to wolność, prędkość i adrenalina. Nie ma więc nic dziwnego, że sportowe maszyny zazwyczaj wybierane są przez młodych adeptów jazdy jednośladem, którzy uwielbiają czuć to ryzyko i moc pod sobą, którzy chcą dynamizmu i strachu w czasie wycieczek. Często również decydują się na wprowadzenie ciekawych modyfikacji, które mają na celu podniesienie osiągów danej maszyny, a nawet poprawić wygląd i dźwięk maszyny, tak by robiła ona jak największe wrażenie na innych.

 

Jaki tłumik wybrać?

 

Konstrukcje sportowe znacznie różnią się od pozostałych motocykli, ponieważ jeśli przejedzie obok nas chopper, będzie dało usłyszeć się subtelne bulgotanie, jednak po dodaniu gazu, stanie się czymś naprawdę potężnym. W przypadku modeli sportowych, powolna jazda będzie o wiele cichsza, jednak odkręcenie manetki spowoduję niesamowicie intensywny dźwięk, który pokażę wszystkim ten wysoki moment obrotowy i prawdziwą moc!

 

Na rynku znajdziemy obecnie dwa rodzaje tłumików, które różnią się od siebie konstrukcją bardzo znacząco. Są to tłumiki refleksyjne oraz absorpcyjne. Pierwszy zestaw oferuje nam komorę z rurkami przepływowymi, przegrodami i komorami, dzięki którym dźwięk ma się rozbijać, drugi zaś do prosta rura i jedna komora, która jest wypełniona materiałami mającymi na celu pochłonięcie hałaśliwego dźwięku.

 

Różnica w cenie jest bardzo znacząca i widoczna gołym okiem, jednak motocykle sportowe potrzebują części z najwyższej półki, zwłaszcza jeśli zależy nam na naszych osiągach, maszynie i bezpieczeństwu. Kupując w końcu motocykl sportowy o dużej pojemności, musimy liczyć się z tym, że części i akcesoria do niego również nie będą należeć do tanich.

 

Co zaoferuje nam dobrej jakości tłumik?

 

Ok, pogodziliśmy się już z faktem konieczności wydania większej ilości pieniędzy? Świetnie! Teraz możemy przejść do zalet takiego rozwiązania!

 

Po pierwsze zwiększenie mocy. Jeśli nie jesteśmy profesjonalnymi kierowcami, układ wydechowy nie da nam dużej zmiany, a samo wrażenie lepszych osiągów, może być efektem placebo, który będzie spowodowany dużo lepszym dźwiękiem. Przejdźmy więc do samego hałasu. Będzie on na pewno o wiele głębszy i przyjemny dla ucha, nawet jeśli będzie nieco cichszy niż na starym tłumiku, wrażenie będzie robił o wiele większe, a przyjemność z jazdy wzrośnie maksymalnie! Nie musimy również martwić się o mandaty i zabranie dowodu rejestracyjnego, z powodu zbyt dużej częstotliwości decybeli.

Tłumiki absorpcyjne są zazwyczaj dużych rozmiarów i wyglądają naprawdę imponująco przy potężnych maszynach, więc jak widać, otrzymujemy w cenie takiego elementu same plusy!